Provozujete prodejnu, obchůdek či kavárnu? Poradíme vám, jak pomocí světla vytvořit tu správnou atmosféru, která potěší nejen vás, ale hlavně vaše zákazníky.
Světlo je nejefektivnější materiální podporou v místě nakupování.
- Prodejna se svou výlohou musí zářit až do ulice, aby kolemjdoucím bylo nejen jasné, že je otevřeno, ale aby je lákalo nahlédnout dovnitř.
- Světlo v interiéru nesmí oslňovat. Reflektory namířené na zboží, musí být ve správných vzdálenostech a úhlech, aby nesvítily do očí zákazníkům i obsluze. Nad sezením by neměly být vidět světelné zdroje.
- Správně zvolená teplota chromatičnosti (barevné podání světla) dělá zázraky. Pokud například prodáváte pečivo z dřevěného interiéru, do žluta zbarvené světlo vám pomůže vypíchnout atmosféru domácího pekařství. Pokud prodáváte bílé košile v moderním stylu, studené světlo do jasně bílé podpoří atmosféru čistoty a chuť zkoušet oblečení. Každé zboží v kombinaci s prostorem kde je vystavené, si říká o jiný typ osvětlení.
- Atmosféra a design. Máte svou prodejničku či kavárnu rádi? Dejte jim život! Hra se světlem a stínem a designovými svítidly podpoří vaší firemní kulturu. Do harmonického interiéru se budou vaši zákazníci rádi vracet. A to je přeci to, co chcete – pokud tedy nemáte hospodu na mýtince
Poptejte na svůj projekt architekta, který rozumí světlu. Vytvořte krásné místo se specifickou atmosférou, o které se bude mluvit. Je to investice, která se vám mnohonásobně vrátí.
Jan Petráň / Pairam